Вісім якостей, від яких залежить ваша кар'єра: поради успішного СEO і триатлета

Можливість озирнутися назад є у кожного, а ось шанс щось змінити – далеко не завжди. Певні якості людини часом стають вирішальними, коли мова йде про нову посаду або перспективне кар’єрне зростання. Досягнення можуть стати закономірністю, а не випадковістю, якщо усвідомлено розвивати в собі риси, які демонструють вашу вірність принципам і цілеспрямованість. Експерт у питаннях кар'єри, коуч, спортсмен і CEO PR-агентства «Newsfront» Володимир Дегтярьов розповів про найголовніші якості, які впливають на кар'єру.

Корисні якості

1. Уміння аналізувати себе

Така практика допомагає розкрити свої резерви та зрозуміти можливості, перейти від мотивів до цілей, а згодом – до планування та дій. При цьому краще починати аналіз із невеликих проміжків часу: підсумки дня, огляд тижня, а потім – місяця. Короткий період проаналізувати легше, плюс – можна оперативно коригувати свої дії. Крім того, напрацьована схема оцінки дозволить зробити аналітику більш значних сфер життя і кар'єри.

В Інтернеті є маса переліків питань, які допоможуть критично подивитися на свої дії. Прикладами таких питань можуть бути:

- Що у мене відбувалося сьогодні/на цьому тижні?

- Як це співвідноситься з тими планами, які були на початку?

- Наблизився я до своїх цілей?

- Що вийшло, а що ні? Чому не вийшло, і як мені врахувати це в майбутньому?

- Які висновки я можу зробити для себе, щоб бути ефективнішим?

- Де я найбільш чітко зміг проявити свої якості або потенціал?

Також експерт пропонує два способи оцінки себе. Перший – погляд з боку. Необхідно вибрати людей, які бачили вас у роботі та можуть відверто та чесно висловити свою думку. Запитайте їх про те, які якості є вашою перевагою, а які – слабкими сторонами. Будьте впевнені, що ви відкриєте багато нового для себе.

Другий спосіб – більш довготривалий, але вдалий тому, що дозволяє визначити для себе ефективні моделі поведінки. Таку оцінку пропонує Девід Майстер – американський письменник, фахівець у галузі управління компаніями, які надають професійні послуги. Він називає такий підхід «feedback analysis»: кожен раз, коли ви приймаєте важливе рішення – запишіть, які очікувані результати, і через 9-12 місяців поверніться і подивіться назад.

«Ми часто приймаємо важливі рішення, але при цьому не повертаємося до цього моменту через якийсь час. Тому через 9 місяців важливо подивитися, що вийшло, а що ні. Швидше за все, людина побачить певні сценарії і схеми своєї поведінки. Наприклад: «Я схильний недооцінювати кількість часу, який у мене йде на великі проекти» або «Я схильний не доводити розпочате до кінця». Тому запитайте себе: «Які з цих рішень привели до результатів, на які я розраховував, а які ні і чому?». Це допоможе визначити дієві схеми поведінки».

2. Здатність розставляти пріоритети

Вона допомагає швидше просуватися до власних цілей, тому що найважливіші справи будуть виконуватися в першу чергу.

Принцип Ейзенхауера допоможе розставити ваші завдання в порядку пріоритетності. Для цього необхідно розподілити кожну справу в одну з чотирьох груп: важливе та термінове; не важливе, але термінове; важливе, але не термінове; не важливе і не термінове. Так ви відділяєте дійсно необхідні завдання від непотрібних.

Пам'ятайте: параметр «важливе» завжди стоїть перед «терміновим». Важливі справи наближають вас до поставленої мети, але вони не обов'язково є терміновими. Здатність перебувати більшу частину свого часу в квадраті «важливо, але не терміново» позбавить вас від диктатури справ, які відволікають від головного, але не є при цьому ключем до намічених цілей.

Щоб розвинути в собі здатність фокусуватися на головному, досить регулярно запитувати себе на початку дня: «Які три головні завдання на сьогодні?» або «Якби мені потрібно було зробити всього три завдання до кінця дня, то що мені треба виконати, щоб я був задоволений собою?». Завдяки цьому простому питанню ви навчитеся виділяти найбільш важливі речі для того, щоб рухатися вперед, до цілей. Ще одне питання допоможе вам бачити перспективу кожної своєї дії: «Що буде після того, як я виконаю це завдання, як це мене просуне вперед?».

«У звичайного офісного працівника завжди знайдеться декілька десятків завдань, які він може виконувати в той чи інший момент. Питання по трьох завданнях – це своєрідний крок назад у плануванні, щоб подивитися з більш високою перспективою на свої справи та перейти від просто зайнятості до продуктивності. Зайнятість і продуктивність – це різні речі».

3. Уміння прислухатися до людей

Мало є занять, де нам не доводилося б говорити з клієнтами, з співробітниками, з колегами або начальником. І чим вище людина піднімається, тим важливіша здатність спілкуватися, розуміти інших людей, а не тільки бути хорошим професіоналом у своїй галузі.

«Чим вище людина просувається по кар'єрних сходинках, тим менше вона витрачає час на те, щоб робити роботу, яка вказана в його дипломі або сертифікаті.

Важливо розділяти управлінські якості та навички. Навички: як проводити нараду, як ставити завдання співробітнику, в якій формі давати зворотний зв'язок. А ось вміння прислухатися до людей, емпатія, емоційний інтелект, уміння спілкуватися, презентувати свої ідеї – це вже управлінські якості. На щастя, їх можна тренувати на курсах акторської майстерності, тренінгах з емоційного інтелекту тощо».

4. Загальна ерудиція

Багаж знань з різних сфер сприяє розвитку креативності: ерудована людина швидше генерує ідеї, здатна виявляти нестандартність мислення і вирішувати проблеми не інтуїтивно, а завдяки аналізу та синтезу.

«Креативність – це здатність взяти дві речі, які не пов'язані між собою, і знайти між ними взаємозв'язок. Добре, якщо набір наших знань, якими ми оперуємо, буде досить великим. Керувати цією величиною можна з допомогою ерудованості. Читання і спілкування з освіченими людьми допоможуть її розвинути».

5. Уміння вирішувати конфліктні ситуації

Переконливе реагування і своєчасне вирішення проблемної ситуації – можливість уникнути втрат у колективі та попередити збільшення розбіжностей. Вміння не уникати зіткнення, а саме регулювати його, відкриє перед вами нові перспективи: будь-які відносини, випробувані сварками, стають ще міцнішими.

«Уміння вирішувати конфліктні ситуації особливо необхідно зараз, попри велику кількість соціальних мереж і можливості прокоментувати кого завгодно. Важливо вчасно згладити конфлікт з колегами та клієнтом».

6. Ініціативність

Ініціативність – це здатність до самостійної діяльності, дія без поштовхів ззовні та постановка завдань самому собі. Такий співробітник цінується за схильність виходити за рамки запропонованого, сміливість, допитливість. Ініціативність поряд з ентузіазмом покращує якість життя, допомагає проявити себе у творчості та доповнює інші таланти.

«Ініціативність знаходиться поруч з бажанням рухатися вперед і прагненням до нового. А прагнення до нового, в свою чергу, – це бажання знаходити нові способи вирішення стандартних завдань, що дуже важливо для успіху».

Шкідливі якості

7. Відсутність бажання допомагати іншим

Людині, яка не відчуває у собі готовність підказати, поділитися досвідом, буде складно домогтися успіху, оскільки вся наша діяльність пов'язана з суспільством і оточуючими. Крім того, допомога іншим дуже часто означає допомогу самому собі. Можливо, завдяки своїй поведінці ви отримаєте нового клієнта або можливість попрацювати над новими цікавими завданнями. Мотивацією для допомоги та розвитку бажання допомагати іншим може служити установка – «Я зараз це роблю тому, що розвиваюся як професіонал і фахівець».

«Я вірю, що ми живемо в економіці, в якій ділити або допомагати вкрай важливо. Більше того, вміння бачити потреби не менш важливо, тому що сенс будь-якого бізнесу – вміти створювати ресурси та знаходити щось, де люди потребують допомоги, підтримки».

Але я не хочу, щоб бажання допомагати іншим розумілося тільки як волонтерство або робота безкоштовно. Допомагати іншим можна й за гроші. Наприклад, автослюсар не працює безкоштовно, він бере гроші за свою роботу, але при цьому він допомагає мені вирішити проблеми догляду за машиною.

8. Пасивне ставлення до своєї кар'єри

Пасивне ставлення, як у житті, так і в кар'єрі – це відмова від вибору. Прагнення відсидітися осторонь і не втручатися в хід подій тільки шкодить розвитку. Рано чи пізно безініціативність помітять, і виникне питання про корисність людини для компанії. Тому подумайте про власні цілі й про те, чому вони залишаються цілями, а не виконаними завданнями. Згадайте всі свої виправдання: втома, відсутність часу тощо.

«Конкуренція стає все вище. За інших рівних умов людина, яка хоче кудись рухатися, знаходиться в більш виграшному положенні, тому у нього є можливість вибору – проектів, клієнтів, професії тощо.

Також для руху вперед важливо розрізняти лінь і втому. Втома – це коли ви повертаєтеся додому, падаєте на диван і у вас немає сил робити більше нічого. Лінь – це коли є інші завдання, які можна було б робити, але ви замість них вибираєте щось інше».

https://blog.rabota.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад