Як перебороти страх перед співбесідою

Тренер з техніки мови та ораторської майстерності Дмитро Бузовський ділиться секретами, як впоратися з емоціями на співбесіді, навіть якщо ви дуже схвильовані.

Хвилюватися перед співбесідою – це нормально. Переживання можуть з'являтися, тому що ми стараємося нічого не забути, все врахувати та справити позитивне враження на потенційного роботодавця. Скажімо більше – це навіть добре. Коли ви хвилюєтеся, мова наповнюється живими емоціями, а ще ви показуєте, що вам не байдуже те, що відбувається.

Але що робити, якщо хвилювання зашкалює і не допомагає, а, навпаки, заважає хорошому фахівцю знайти роботу? Дмитро Бузовський поділився порадами, які допоможуть претендентам впоратися з емоціями на співбесіді. Він розповів про свій метод, заснований на тілесному контролі. Ось що потрібно робити.

1. Дихайте

Як поводиться ваше тіло, коли ви готуєтеся виступати перед великою аудиторією або йдете на співбесіду? Напевно серце вискакує з грудей, ноги, руки й голос тремтять, обличчя червоніє, з'являється сутулість. Такий зовнішній вигляд говорить не тільки про те, що людині страшно, але й демонструє – я в собі не впевнений.

Як позбутися від такого ефекту? До того, як зайти в місце, де вам призначена зустріч, зробіть просту дихальну гімнастику. Глибоко, спокійно та повільно подихайте животом: 2 секунди вдих, 2 секунди пауза, 2 секунди видих. Вправа налагодить дихання і вирівняє ритм серця.

2. Візьміть міміку під контроль

Щоб на співбесіді ви не проявляли панічного страху, тіло потрібно розслабити. Для цього візьміть міміку під контроль.

Протягом однієї хвилини покривлятися, як, наприклад, робить це відомий комік і той ще кривляка Джим Керрі: піднімайте та опускайте брови, «хмуртесь», посміхайтеся і скручуйте губи в трубочку, рухайте щелепою з боку в бік і взад-вперед. Так ви розігрієте мімічні м'язи, відчуєте, що напруга йде та посмішка стала природнішою.

3. Слідкуйте за тілом...

Ваше тіло має транслювати впевненість. Розправте плечі, підніміть підборіддя, легко та невимушено посміхайтеся – це поза впевненого в собі оратора. Прийміть її і не виходьте з образу. А перед тим, як увійти в кімнату для бесіди з потенційним роботодавцем, подумки скажіть собі: «Yes! Я красавчик/красуня. Я йду отримувати задоволення від самого процесу бесіди, а не від результату».

4. ...і за поглядом

На співбесіді вам необхідно контролювати й свій погляд. Дивіться на рекрутера, а не бігайте очима по стінах і предметах інтер'єру. Якщо співрозмовників декілька, то по черзі перемикайте увагу на кожного з них.

5. Змініть вектор уваги

Відповідаючи на питання ейчарів, постарайтеся не думати про себе: «Як я виглядаю?», «Як би не забути сказати це, це й те», «А раптом я не сподобаюся?». Ці думки будуть тільки збивати вас, а на щоках проступить почервоніння.

Пам'ятайте, головний герой вашого виступу – ваш співрозмовник. Постарайтеся змінити фокус уваги з себе на нього та говорити те, що цікавить HR-менеджера, а не те, що хочеться розповісти вам. Коли ви почнете так робити, співрозмовник зрозуміє, що ви налаштовані співпрацювати та вирішувати його проблеми, а не просто продаєте себе. Як тільки вам вдасться це зробити, ви відчуєте легкість, і ваша розповідь про себе стане енергійнішою.

Що ще важливо?

Страх виступу – один з найбільших серед усіх страхів. Але повністю позбутися від нього неможливо й не потрібно, хвилювання надає промові енергію.

Хвилювання перед співбесідою може з'являтися ще й від нестачі досвіду. Якщо ви в чомусь не впевнені, напрацьовуйте досвід. Виступайте перед публікою, тренуйтеся вдома перед дзеркалом, ходіть на співбесіди. І навіть якщо ви не отримали заповітну посаду з першого разу, не турбуйтеся, проведіть роботу над помилками та врахуйте їх наступної розмови.

Перед кожною співбесідою необхідно підготуватися: вивчити інформацію про компанію та посади, скласти свої питання рекрутеру та бути готовим розповісти про себе й свій професійний досвід.

До речі, ви вже підготували самопрезентацію? Ні? Тоді ось ще один метод, як легко це зробити та презентувати себе за 1 хвилину. Вам потрібно відповісти на 4 простих питання:

1. Хто я?

2. Чим займаюся?

3. Чому я кращий у тому, що роблю (мої переваги, досвід)?

4. Що ви хочете, щоб співрозмовник зробив: взяв на роботу, щось купив у вас, став вашим другом тощо?

5. Ця презентація стане в нагоді на всі випадки життя і на співбесіді, і на переговорах, і при знайомстві.

Сподіваємося, що прості поради експерта допоможуть вам впоратися зі своїми переживаннями на співбесіді та отримати заповітну посаду. Так, доведеться попрацювати та спочатку буквально змушувати своє тіло демонструвати впевненість і спокій. Але дуже скоро ви станете дійсно впевненим у собі й зможете все.

https://www.work.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад