Постійні та тимчасові співробітники: як разом досягнути успіху?

Умови ведення бізнесу в усьому світі останнім часом змінюються швидше, ніж можна було припустити в нещодавньому минулому. Факторів, що впливають на ці зміни, достатньо. Причини комплексні та пов'язані з бурхливими змінами різних сфер нашого життя: політики і економіки, інформатизації та технологічного прогресу, демографії та культури і т.д.

Успішний бізнес - це адаптивний бізнес. Компанії, що постійно розвиваються - це ті, хто швидко розпізнає нові виклики і своєчасно вміє до них пристосуватися. Хто одночасно відмовляється від застарілих моделей управління та постійно випробовує нові можливості.

«Різні люди»

Одна зі змін, яку все частіше можна спостерігати сьогодні в сфері управління людськими ресурсами, - це комбінований склад персоналу. З одного боку, це постійні співробітники. З іншого боку, це «позаштатники», проектні команди та фрілансери.

Цілком очевидно, що управління такими різними групами людей не може бути побудовано за одним шаблоном. Хтось побачить у цьому проблему. Хтось, навпаки, сприйме таку ситуацію як можливість проявити творчість. Однак безперечно, що це завдання не з простих - воно вимагає комплексного підходу.

Базові цінності

Перш за все, потірбно звернути увагу на різну мотиваційну карту постійних співробітників компанії та тимчасових працівників. Базові цінності людей, які спільно створюють продукт або надають послугу, безумовно, повинні бути близькі всім співробітникам без виключення.

До базових цінностей відносяться моральні принципи компанії. Наприклад, чесність, відкритість, лідерство, збереження здоров'я, мир і т.д. Зазвичай ці поняття є продовженням ціннісної орієнтації перших осіб компанії та лежать в основі її призначення, місії.

Місія не обов'язково повинна бути прописана й опублікована. Місія проявляється насамперед у колективній поведінці групи, вона є основою корпоративної культури. Люди, які розділяють цю місію та культуру, найкращим чином «вписуються» в компанію та здатні її розвивати.

Базові цінності можна визначити, провівши опитування серед співробітників компанії на тему: «Що найважливіше в Вашому житті?» та «Що Ваша компанія робить для суспільства, для країни, світу, людей?»

Інструментальні цінності

Іншим рівнем мотиваційної карти постійних і тимчасових співробітників є так звані інструментальні цінності. Тут мова йде про те, яким саме способом люди, які підтримують базові цінності компанії, готові реалізовувати та проявляти себе. Чуючи запитання «Як Ви повинні вести себе по відношенню до оточуючих?» чи «Що необхідно для успішної конкуренції?», постійні і тимчасові співробітники будуть відповідати, швидше за все, по-різному. І це добре.

Постійні співробітники більше цінують стабільність, контроль, порядок. Для них дуже важливі почуття приналежності, підтримки компанії. Тимчасові працівники активно експериментують, цінують свободу та припускають певну частку непередбачуваності. Для них характерні яскраво виражені почуття незалежності й особистої відповідальності за виконання завдання.

Дуже важливо враховувати цю різноспрямованість інструментальних цінностей при створенні процедур, вибудовуванні систем взаємодії, впровадженні технологій. Разом ці «різні» люди можуть створити серйозну додану вартість для компанії та відчути при цьому своє задоволення від роботи.

Наприклад, ентузіазм і продуктивність співробітників компанії, які працюють віддалено, не доводиться підтримувати якимись спеціальними заходами. Якщо ці люди орієнтовані на роботу поза офісом, їхні ефективність і продуктивність максимальні саме в такому режимі.

Корпоративний дух

Чи страждає загальний корпоративний дух від того, що співробітники діляться на «штатних» і «позаштатних»?

Відповідь на це запитання серйозно залежить від того, наскільки грамотно побудована управлінська робота з цими дуже різними в мотиваційному сенсі людьми. Коли на рівні базових і інструментальних цінностей дотриманий баланс, корпоративний дух може тільки зміцнитися.

Обмовлюся, що говорячи про загальний корпоративний дух постійних і тимчасових співробітників, я виходжу з того, що поділ на «штатних» і «позаштатних» працівників відбувається добровільно, а не вимушено. Люди повинні відчувати себе «у своїй тарілці», тільки тоді вони будуть дійсно ефективні як в особистому плані, так і для компанії.

Джерело: http://brainity.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад