Правила управління творчим колективом

Існує безліч міфів про некерованість, навіженість і інші пороки обдарованих людей. Як при цьому оптимізувати процес видання креативу «на-гора», розповідає наш експерт Андрій Дворкін, координатор Клубу «Гільдія пригод».

У всіх творчих колективах завжди буває так, що зібрані дуже різні за складом характеру, мислення та способом життя люди. Тому управлінцю необхідно правильно скласти творчі тандеми.

У безлічі компаній робота побудована на основі індивідуальної праці, хоча я вважаю, що групові формати роботи ефективніші. Мені, наприклад, дуже імпонує такий формат, як креативна пара «копірайтер і арт-директор», хоча іноді пари можуть перерости в тріо чи квартети в залежності від проекту.

Якщо йде робота над особливо великим і важливим замовленням, правильніше буде взаємодіяти у форматі мозкового штурму. Головне - підійти до його організації грунтовно. У команді обов'язково повинен бути ведучий, який оголошує тему «штурму» і буде модерувати збори, креатор - людина, яка видає найгеніальніші й абсурдні ідеї, провокатор, який стимулює учасників, коли настає спад активності, і реаліст - фахівець з обробки висловлених думок. В жодному разі не треба встановлювати правила та вигадувати регламенти, не варто фіксувати розмову на папері і, тим більше, на дошці, краще зняти штурм на камеру або записати на диктофон. Існує ще декілька правил проведення мозкового штурму, але я їх зараз описувати не буду. Хочу лише зазначити, що підсумок вашого мозкового шторму буде залежати не тільки від дотримання чи недотримання правил, а й від того, яких учасників ви підібрали. На жаль, зараз багато керівників відмовляються від групового формату роботи, називаючи його малоефективним. Але я на своєму досвіді можу сказати, що це не так.

Індивідуальні формати роботи я не дуже вітаю, тому що, на відміну від групових форматів, людина вариться в «власному соку». Можливо, це добре для творчості як такої, але не для креативу, коли на перший план виходить прагматичний елемент, початкове розуміння, навіщо потрібно щось створювати, для кого це потрібно, як потрібно робити.

В управлінні творчим колективом також важливо пам'ятати про такий момент, як командний дух, який чомусь часто плутають з груповим форматом роботи. Командний дух - це стан і світовідчуття людей, які об'єднані в команду. Він має принципове значення, оскільки допомагає боротися із зовнішніми проблемами та створювати теплу дружню атмосферу взаємопідтримки і взаємовиручки. Хочу відразу сказати, що, якщо командного духу в колективі спочатку немає, тімбілдінг, корпоративи та інші подібні заходи марні. Тому що командний дух пов'язаний саме з глибинними особистісними характеристиками.

Джерело: http://www.brainity.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад